הרמטכ"ל בקורס קצינים: "להשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת"

קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל בקורס קצינים: "להשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת"

הרמטכ"ל, רא״ל הרצי הלוי, בטקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה: "משימתו של צה"ל היא הגנה על המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה; לרחשי המשרתים בדבר המחלוקת נהיה קשובים, לא על מנת לתפוס בה צד, אלא כדי להותירה בחוץ ולשמור על צה"ל אחד"

הרצי הלוי צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל, רא״ל הרצי הלוי, נאם בטקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה, והתייחס למעמדו של צה"ל בתקופה מתוחה זו, הן מצד האויבים בחוץ, והן מצד המחלוקות הפנימיות בעם.

תחילה התייחס הרמטכ"ל לפצוע הפיגוע בעיר דוד שעדיין מאשפז בבית החולים: "לפני כחודש, בירושלים, מחבל בן 13 פתח באש על משפחה שטיילה סמוך לעיר דוד בשבת בבוקר. הוא פצע את אבי המשפחה ואת אחד הבנים, נדב, מפקד צוות בחטיבת הצנחנים בחופשה. למרות פציעתו, נדב הגיב במהירות, פגע במחבל והציל את חייהם של הסובבים אותו ובני משפחתו ביניהם. כשנדב עמד על מגרש המסדרים הזה רק לפני ארבעה חודשים, הוא לא ידע שיום יבוא ובהתנהגותו בחופשה תחת אש ייתן דוגמה למה שאנו מצפים מכל חייל וחיילת, מלוחמים ובוודאי מקצינים: ליזום באומץ ולהסיר כל איום על אזרחים או חיילים. אנחנו מאחלים מכאן לנדב החלמה שלמה ומהירה. קחו דוגמה מנדב. התנהגותו היא מופת לדמות הקצין".

"בימים אלה מטלטלת מחלוקת את החברה הישראלית. צה"ל הוא נקודת מפגש ייחודית של צבא וחברה ולפיכך המחלוקת מגיעה גם אל משרתיו: חייליו – אזרחיה, מפקדיו – בניה. חיילי צה"ל וקציניו אינם משרתים בארצות רחוקות, הם מגנים על הבית, ליד הבית, הולכים וחוזרים אל הבית. והדיון בבית ער. כשם שידענו להכיל את הייחודיות הזו לאורך שנות קיומו של צה"ל כצבא העם, נדע לעשות זאת גם כיום".

"אנו, מפקדי צה"ל בכל הדרגים, ומהיום גם אתם, הקצינים והקצינות, עומדים על העיקרון – משימתו של צה"ל משימה לאומית אחת היא, ואין בלתה: הגנה על המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה; המשרתים בצה"ל כפופים לחוק ולפקודות הצבא ופועלים על פי רוח צה"ל וערכיו. לרחשי המשרתים בדבר המחלוקת נהיה קשובים, לא על מנת לתפוס בה צד, אלא כדי להותירה בחוץ ולשמור על צה"ל אחד, מלוכד סביב משימותיו המורכבות" הוסיף.

"נכבד את אופיו המיוחד של כוח המילואים שלנו, נזכור ונזכיר: שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים. הם יבואו למילואים, ילבשו את המדים, ישאירו את המחלוקת בחוץ וייצאו למשימה שכם אל שכם, כתף אל כתף. כאשר הם אינם בשירות פעיל, אנשי המילואים הם אזרחים ואזרחיות ועומדות להם כל הזכויות מהן נהנים אזרחים במדינה דמוקרטית. ההפרדה הזו הינה הדרך היחידה לקיים צבא מילואים שנחיצותו רבה מאוד" סיים הרמטכ"ל.



0 תגובות